Γιατί οι άνδρες αγοράζουν πιο ακριβές μάρκες συγκριτικά με τις γυναίκες; Τι ρόλο παίζουν οι ορμόνες σύμφωνα με πείραμα ερευνητών

741
Η επένδυση σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας μπορεί να είναι ένας τρόπος για να επιβεβαιωθεί η κοινωνική και οικονομική κατάσταση.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσιλβανίας, άνδρες με υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης, είναι πιθανότερο να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για προϊόντα πολυτελείας, όπως ακριβά αυτοκίνητα και ρολόγια.

Η ομάδα καθηγητών μάρκετινγκ του πανεπιστημίου, μέτρησε τις προτιμήσεις ανδρών σε 243 άνδρες ηλικίας 18- 55 ετών.
Ζητήθηκε από όλους να βάλουν ένα τζελ στο σώμα τους. Σε μερικούς δόθηκε τζελ που περιείχε τεστοστερόνη, ενώ σε άλλους χορηγήθηκε ένα εικονικό φάρμακο (placebo).

Στους άνδρες της πρώτης ομάδας, έδειξαν τα λογότυπα από ακριβές και φθηνές μάρκες προϊόντων και τους ζήτησαν να πουν ποια προτιμούν. Η ποιότητα των προϊόντων ήταν παρόμοια, αλλά οι συμμετέχοντες το αντιλήφθηκαν διαφορετικά, λόγω του μάρκετινγκ.
Οι περισσότεροι συμμετέχοντες που έβαλαν το τζελ που περιείχε τεστοστερόνη, προτιμούσαν τα πιο γνωστά και ακριβά προϊόντα.

Σε ένα δεύτερο πείραμα, στους άνδρες παρουσιάστηκαν περιγραφές διαφόρων προϊόντων, από γυαλιά ηλίου μέχρι καφετιέρες. Μερικά από αυτά ήταν διαθέσιμα στο εμπόριο ως υψηλής ποιότητας και άλλα που λειτουργούν ως ενισχυτικά της βελτίωσης του κύρους.
Πολλοί από τους άνδρες που χρησιμοποίησαν το τζελ με τεστοστερόνη, αντέδρασαν πιο θετικά στα προϊόντα που ενίσχυαν το κύρος, σε σύγκριση με αυτούς που τους χορηγήθηκε ένα εικονικό φάρμακο.

Οι μελετητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης, προκαλούν στους άντρες την ανάγκη να επιδείξουν την κοινωνική τους κατάσταση μέσα από την οικονομική κατανάλωση.
Παρομοίασαν αυτή τη συνήθεια με αυτές του ζωικού βασιλείου. Για παράδειγμα, τα ζώα έχουν πολύχρωμο τρίχωμα και ιδιαίτερες ουρές, χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους συντρόφους και ενισχύουν την τάση τους για επιβίωση.
Παράλληλα, οι άνδρες μπορούν να επιδείξουν την κατάστασή τους μέσα από προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας, ακριβά ρούχα και αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη μελέτη, αυτή η τάση των ανδρών προκαλείται από τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης.

«Κατά κάποιο τρόπο, αυτό είναι παρόμοιο με κάποιον που οδηγεί μια λιμουζίνα ή γενικότερα ένα πολυτελέστατο αυτοκίνητο. Είναι ένας τρόπος να δείξουν ή να σηματοδοτήσουν στους υπολοίπους ότι έχεις τη δυνατότητα να το κάνεις», εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας.

«Τα ευρήματα θα μπορούσαν να είναι σημαντικά για τους εμπόρους, από την άποψη της κατανόησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της προσαρμογής των ανάλογων στρατηγικών προς αυτούς», συμπληρώνει ο ίδιος.

Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας, ο επικεφαλής σημείωσε ότι τα επίπεδα τεστοστερόνης επηρεάζουν αρκετά τους άνδρες σε περιστάσεις όπως σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα, σε αξιολογήσεις ή ακόμη και σε διαζύγιο.

Διαβάστε επίσης:Το τεστ που δείχνει αν κάποιος είναι εθισμένος στο Shopping therapy. Τι οδηγεί στην υπερβολική κατανάλωση

Διαβάστε επίσης: Πώς άλλαξε το ανδρικό στυλ τα τελευταία 100 χρόνια. Από τους χίπστερ μέχρι τον ανδρικό κότσο (video)